TEAM LYKKEGAARD Nederland-Let’s introduce ourselves-
Naast dat wij met LYKKEGAARD openheid willen bieden over onze ingrediënten en de kwaliteit daarvan, vinden we het ook belangrijk om jullie te laten zien wie er bijdragen aan het succes van LYKKEGAARD. Als eerste in de rij; Brand Manager Yentl Murk Jansen.
Hi allemaal,
Wat leuk om met jullie mijn verhaal te delen en jullie zo nog meer te betrekken bij wat wij doen en waarom we dat doen. Laat ik mijzelf eerst even voorstellen; mijn naam is Yentl Murk Jansen en ik werk vanaf september bij het broertje van LYKKEGAARD, genaamd NATULIQUE, wat met natuurlijke haarproducten de kappersindustrie transparanter, bewuster en gezonder wil maken.
Ik ben van kleins af aan al bezig met gezondheid, goed voor je lichaam zorgen en wilde ook graag bijdragen aan de gezondheid van anderen. Daarom ben ik de studie Gezondheidswetenschappen gaan volgen, waarna ik een Master richting management in de gezondheidszorg ben gaan doen. In 2020 ben ik afgestudeerd, midden in Corona tijd en zonder een idee waar ik terecht zou moeten komen in deze wereld. Tot ik mijn buurvrouw tegen kwam in onze straat, eigenaresse van NATULIQUE Nederland. Een tijd geleden heb ik haar op een straatfeest ontmoet waarin ze aangaf een opslag te zoeken voor NATULIQUE, waarna ik mijn schuurtje aanbood. Ze was blij met mijn geboden oplossing, maar het schuurtje bleek veel te klein. Ookal bleek het schuurtje niet wat ze zocht voor NATULIQUE, wij hadden elkaar gevonden! Kort daarna was ik model voor de NATULIQUE shoot Nature’s Beauty, een fantastische ervaring!
Nadat ik haar na mijn afstuderen weer tegen kwam en mijn (tijdelijke) hulp aanbood ben ik niet meer weg gegaan. Sterker nog; in december kwam er een prachtig nieuw merk bij: LYKKEGAARD. Hip, kwalitatief, uit Denemarken, Scandinavische uitstraling en gericht op de gezondheid van de vrouw. Met als doel om iedereen te inspireren die gezonder en gelukkiger wil leven door een natuurlijke, luxueuze huidverzorging aan te bieden, met een ultieme motivatie om consumenten te informeren over het belang van schone huidverzorging en zo hun vertrouwen in het gebruik van duurzame en biologische verzorgingsproducten te stimuleren. Alles waar ik van hou en mij voor in wil zetten. Na de zin ‘voor de drukke vrouw, die geen tijd heeft om zich te verdiepen in, maar zichzelf wel goed wil verzorgen met kwalitatieve producten’ was ik om. Ik bedoel, goede en gezonde producten gebruiken zonder al te moeilijk te doen – perfect.
Daarnaast, de ingrediënten en hun werking, waar ik natuurlijk het meest geïnteresseerd in ben met mijn achtergrond, wauw. ‘White Horehound’, ook wel witte malrove genoemd, elimineert giftige stoffen in de huid, beschermt deze en stimuleert de regeneratie van de huidcellen. Maar daarnaast wordt dit ingrediënt ook onderzocht voor de werking tegen diabetes en gebruikt voor wonden en huidaandoeningen. Of wat dacht je van kruipbraam extract, dit vertraagt tekenen van veroudering als antioxidant voor de huid dankzij de hoge verhouding van Vitamine E en C. Maar daarnaast wordt het in Scandinavische landen en Canada gebruikt om jam en taarten van te maken. Het polyfenolgehalte (flavonoïde verbindingen zoals ellaginezuur) lijkt de voedselbereidingen van de bessen op natuurlijke wijze te conserveren. Wat dit betekent? Dat deze bessen kunnen worden geconserveerd in hun eigen sap zonder toegevoegde suiker. En zo gaat het maar door… Je begrijpt, de match is er helemaal. En het leukste van alles, ik werk samen met mijn lieve buurvrouw. Zo zie je maar, je kan je leven plannen, maar het loopt uiteindelijk zoals het moet lopen. Mijn doel voor de komende tijd? Mensen laten zien hoe prachtig LYKKEGAARD is en wat het belang is van kwalitatieve huidverzorging zonder slechte stoffen erin. Tijdens mijn studie lag de focus vaak op preventie: voorkomen is beter dan genezen. Precies dat is LYKKEGAARD – DO IT FOR YOUR FUTURE SELF.
Liefs, Yentl